De reis gaat verder - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van NieuwZeeland16-17 - WaarBenJij.nu De reis gaat verder - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van NieuwZeeland16-17 - WaarBenJij.nu

De reis gaat verder

Door: Frans Dekkers

29 December 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

We waren even niet in het zicht van de radar, slechte wifi, geen internetverbinding, maar we zijn weer online. De site waarbenjij.nu, althans de app die ik daarvan op mijn telefoon heb, stelt me teleur, want zodra ik foto's ga uploaden, sluit het programma. Op feedback reageeren ze niet.
Het gemak van facebook steekt schril daarbij af.
Maar goed, onze reis lijdt er niet onder.
We zitten nu in Rotarua, een stad in het hart van het Noorder eiland, bekend om zijn vulkanische activiteit.
Waar je ook komt in dit land, overal is het mooi, zeker ook het noorden, met zijn prachtige baaien en - top of the bill - the bay of islands, met als noordelijkste hoogtepunt, the hole in the rock, waar we na een adembenemende boottocht van een uur omheen voeren en eronder gleden.
Is er dan niets aan te merken op datgene wat we zien? Toch wel. De overheid van NZ laat iedereen vrij om te bouwen op zijn/haar perceel wat men maar wil. Het resultaat is een rommelig geheel in de bebouwde kom, weinig sfeervolle steden en dorpen. Veel houtbouw, Amerikaanse stijl. In de rijke wijken veel mooie villa's op grote lappen grond. Nieuw Zeeland is een zeer welvarend land. Dat is te merken aan de grote auto's, veel Japanners en Koreanen. Ook wij rijden in een dure grote Japanse bak, dus we vallen niet uit de toon. Achter het stuur zijn Marleen en Karin vaardige chauffeurs.
Hier in Rotorua is het centrum van de Maori-cultuur, een cultuur die een veel prominentere plaats inneemt dan ik verwacht had. Heel veel namen van plaatsen, ook straatnamen, zijn Maori-namen en die zijn wat lastig uit te spreken, laat staan te onthouden.
De huisvesting op alle locaties is dik voor mekaar! Prima AirB&B's met goede bedden, schoon en van veel gemakken voorzien.
Wij maken het goed, hebben een fantastische tijd met elkaar en alle hooggespannen verwaxhtingen worden ruim overtroffen.
Verder laat ik de foto's die hopelijk nu wel geplaatst kunnen worden (Dit verhaal wordt vanaf een laptop geplaatst) voor zichzelf spreken.
Alle vrienden wens ik vanuit Rotorua een fijne jaarwisseling en een goed begin. Wij verhuizen zaterdag naar Taupo, aan het grote Taupomeer. en daar vieren wij Oud en Nieuw, 12 uur voordat bij jullie de klok 12 uur slaat.

• 29 December 2016 - 10:49

Willem:

Ziet er allemaal geweldig uit! We zullen zaterdagmiddag om 12 uur alvast een glas inschenken om op jullie nieuwe jaar te proosten. Nog heel veel mooie momenten toegewenst!

• 29 December 2016 - 12:08

Truus:

WAUW wat prachtig allemaal en wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.Een hele fijne jaarwisseling gewenst en ga verder met genieten.Xx

• 29 December 2016 - 12:44

Dorien Roos Van 't Koor:

Ha Hans!!!
    We hebben je gemist donderdagavond! Jij ons niet, zo te zien! Heel veel reisgeluk gewenst door
    Door.

• 29 December 2016 - 17:02

Ans:

Hallo lieve familie,
    wat mooi om te zien dat jullie samen zo genieten. Van elkaar en van de mooie natuur, wat is het mooi daar.
    En natuurlijk lekker rondrijden in jullie dure grote Japanse bak. Zal straks thuis even wennen zijn ,haha.
    Geniet er nog van, jullie zien er lekker relaxed uit. Mooi, even ontspanning hadden jullie nodig.

Een hele fijne jaarwisseling.xxx

• 29 December 2016 - 19:23

Corjo:

Wat leuk om zo jullie reis een heel klein beetje te mogen mee beleven.
    zo n prachtige omgeving en je dochter weer zien dat is pijn aan de benen van de lange reis heel erg waard.
    Heel veel reisplezier voor jullie.
    En een heel goede jaarwisseling en vast de aller beste wensen voor 2017.
    Een warme groet uit het koude kikkerlandje (alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat het vandaag een prachtig zonnige aangename dag was).
    Corjo

• 31 December 2016 - 18:04

Lucie:

Wat een bijzondere belevenis, jullie reis! Geweldig!
    Nog heel veel reisplezier in het prachtige Nieuw Zeeland samen met jullie dochter!!!!!
    Een gezellige jaarwisseling en een in alle opzichten goed 2017!
    Muzikale groet,
    Lucie