Het gaat hard - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van NieuwZeeland16-17 - WaarBenJij.nu Het gaat hard - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van NieuwZeeland16-17 - WaarBenJij.nu

Het gaat hard

05 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Na Rotorua ging de reis naar Taupo aan het grote Taupomeer. Ook hier zijn vulkanen en warmwaterbronnen en prachtige natuur. Belangrijker was de jaarwisseling, die we op een uitkijkpunt over het meer, uiteraard met champagne hebben gevierd, terwijl er een schitterend vuurwerk werd afgestoken. Onvergetelijk, want het gezelschap was zo bijzonder. Geen oliebollen, wel lam, gestoofd, andere landen, andere tradities!

Vervolgens reden we naar Whanganui, aan de westkust van het Noordereiland, een stad met verschillende oud Britse bouwstijlen, Victoriaans, Tudor, opvallend veel oorlogsmonumenten. Het huis waar we in woonden staat bovenop de heuvel, dus we hadden een schitterend uitzicht over de stad en de Whanganui rivier. Het voelt zo rijk.

Verhuisd naar Wellington, van waar de ferry ons morgen naar het Zuidereiland brengt. Bij mooi weer moet het volgens de reisgidsen de mooiste boottocht ter wereld zijn. Maar dat is morgen pas. Vandaag was Wellington aan de beurt, een grote stad, maar oh, wat een sfeervolle stad. We hadden geluk dat het een zonnige dag was, want het kan er hard regenen, en wind is er altijd, windy Wellington.Een prachtige haven, veel barretjes en restaurantjes, muurschilderingen, muziek op straat, kortom, een dag is veel te kort. En het meest bijzondere was het cadeautje van Marleen, oesters eten met mijn dochter. Wow!

Tja, het reisschema is aangepast. Om in Christchurch te komen moeten we een rit van 9 uur maken, de weg langs de kust is ernstig beschadigd door de aardbeving. We blijven nu een flinke midweek in Nelson en zien dus veel minder van het Zuidereiland, dat is jammer, maar zo kunnen we rustiger van de laatste week genieten. Maar bedenk het wel, de tijd gaat snel! We?re having the time of our lives!

Foto's volgen.

• 05 Januari 2017 - 10:46

Sjaak:

Hallo allemaal,

Mooi om te horen dat het een mooie reis is, geniet er maar van deze laatste week.
    Groetjes aan iedereen.

Sjaak.

• 05 Januari 2017 - 12:10

Truus:

Lieve allemaal,wat prachtig allemaal.Geniet van de laatste dagen,we horen de verhalen wel als jullie weer in ons koude kikkerlandje zijn.Met de daar bijhorende fotos natuurlijk.
    Groet Truus

• 05 Januari 2017 - 18:14

Peter:

Geniet van jullie laatste dagen!!

Groetjes Peter en Karin

• 05 Januari 2017 - 20:16

Malik:

Lam, we hadden het er al over! Maar ja, oliebollen eten kan altijd nog...

Ben benieuwd naar die oorlogsmonumenten. Betreft dat WOII? En gevechten daar, of NZ-regimenten die elders vochten?

Have a good time!

• 09 Januari 2017 - 20:29

Ans:

Hallo allemaal,

willen jullie nog wel terug? Wat een prachtige verhalen en belevenissen.
    Geniet nog in deze laatste week van de natuur en natuurlijk van elkaar.

Groetjes Ans.x